onsdag 22 juni 2011

Planer

Nu väntar midsommarafton. Den enda dagen på året jag är säker jag har jobb. Guidning på hembygdsmuseet på Verstuberget. Inte särskilt betungande! Det består mest i att hindra barn från att komma in med en glass-strut i handen. Gamla skurgolv tycker inte om modern glass! Museet fungerar också bra som regnskydd och det kan behövas i år om SMHI håller vad de lovar. Vi har dock några besökare varje år som är intresserade av samlingarna.


Lördag morgon lämnar vi av Sixten i Skutskär och far vidare till Arlanda för färd till Paris. Jag har försökt hitta vävtermer på franska och har faktiskt kunnat sätta ihop en liten ordlista. Vi är hembjudna till franska vänner som rör sig i kretsar där man möjligen får saker vävda åt sig, men inte gör det själv. Den parisiska såssitén kommer nog att tycka att jag är lite originell! Undrar om man törs ta med sig en liten handduk som present? Väderprognosen lovar upp till 35 grader varmt, det blir inte roligt. Vårt program är dock späckat med roligheter,  jag rapporterar allt eftersom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar