söndag 14 augusti 2011

På tur i Hållnäs 2011

Årets ”På tur i Hållnäs” innehöll lite av varje. Göteborgarn skickade jag iväg till Gudinge för att äta strömmingsburgare. Det är hans åsikt att hela ostkusten ska satsa på det istf varm korv. Och varför inte? Varje korvkiosk med självaktning borde åtminstone ha det som alternativ på menyn. Fast göteborgarn vill ha lingonsylt till sin, en barndomsskada från västkusten där man egendomligt nog äter lingon till stekt fisk…


Själv åkte jag till hamnen i Fagerviken för att hjälpa vävföreningen att sälja lotter. Där var det full fart och ett tag såg det ut som om kustbevakningen hade ryckt ut för att hjälpa till med lottförsäljningen:


men så var det naturligtvis inte! De var där för att demonstrera sin utrustning och sig själva. Lotterna gick åt ändå. Inne hos Calles Fisk var det en strid ström av besökare och kön till kassan var faktiskt så lång, att när jag gick in för att köpa en glass hade jag ätit upp den när det var min tur att betala!

En barndomsvän (http://www.inspirafengshui.se/) som har sommarställe på Hästskär kom förbi och köpte några lotter, men det blev ingen vinst. Då föll hennes blickar på grannståndet där några flitiga kvinnor säljer trasmattor. Och visst blev det affär:

Den här skulle passa fint till jul, och så blev det visst två till!

Idag är det inte så mycket på gång men jag har varit i Kvarnbo hos fina Joanna som alltid har loppis den här helgen:




Jag tänkte jag skulle få lite kloka bloggtips av henne. Kika in på http://www.livsvinst.se/ och se vad hon har att kämpa med. Vi hann inte med så mycket bloggprat, det får bli en annan gång. Nu ska hon gå och bli webbredaktör också, det finns många framtidsplaner här!

Dagens mest dramatiska händelse rör både U.D., Migrationsverket och brandkåren så den får ett eget inlägg senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar